Almelo naar Jeruzalem - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van antje vink - WaarBenJij.nu Almelo naar Jeruzalem - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van antje vink - WaarBenJij.nu

Almelo naar Jeruzalem

Door: antje

Blijf op de hoogte en volg antje

17 Januari 2013 | Israel, Jeruzalem

Salom vrienden en familie ..
Nou heb de reis overleefd ,hahaha

Zag er best even tegen op zo in mijn eentje ,
5 uur uit bed en tegen half 6 reden wij( Stevan en Lotte)en ik richting Amsterdam Schiphol , vroeg vertrokken in verband met het weer , Aangezien de rit voorspoedig ging mooi op tijd aanwezig om nog samen even te ontbijten .
Dan heb je eerst de Douane , vragen vragen en nog eens vragen beantwoorden, het is voor je eigen veiligheid, Koffers in leveren ,, en ja natuurlijk veel te veel gewicht . Eerst bijbetalen en dan eindelijk een instapkaart ..
Nog tijd genoeg over om samen een bakje koffie met wat lekkers te drinken .
Half 11 moest ik in de gate wezen .Weer een controle van het paspoort de derde inmiddels .
Daar ontmoete ik een jongeman uit Delft hij was Joods en studeerde in Nederland , Hij vertelde waar en hoe ik moest reizen in Jeruzalem, en wat ik echt moest zien.Was erg indrukwekkend hoe hij vertelde over zijn voorouders die in Rusland en Polen waren omgekomen in de oorlog en Dat zijn vader uit dat alles vlugte en in Israël was terecht gekomen , nou dan is een paar uurtjes vliegen zo om , het was een gezegende tijd om met hem te reizen ..

En dan zo ineens zie je de zon ondergaan, vlak voor de landing, met TelAviv op de voorgrond , nou lieve mensen dat doet iets met een mens , het was een erg emotioneel moment , het deed echt iets met me ,kan het niet goed verwoorden maar het was een heel bijzonder moment .
Daar sta je dan op Heilige grond !

Nou komt het er op aan ,, ppff ..
Taxi bus regelen ( nou mijn engels valt ook nog wel tegen dacht ik op dat moment)
Maar kalmte kan je redden ,, was zo geregeld en hup nog eens een anderhalf uurtje in de bus , bijna heel Jeruzalem door gekrost van hotel naar hotel van wijk naar wijk ,, wel weer een Nederlandse dame naast mij met een geweldig verhaal ( laat ik het zo maar zeggen anders word het saaii haha ,) Jeetje wat een drukte daar is Amsterdam Parijs en Milaan rustig bij .

De temperatuur in Tel Aviv was bij aankomst 20.gr Ongelooflijk vorige week nog sneeuw , Jeruzalem 16. gr .Er was hier wel een storm geweest de afgelopen dagen , veel bomen omgewaaid dus hier en daar wat oponthoud met de bus .
Maar om Half acht Nederlandse tijd was ik op plaats van bestemming.
Beit Bayer te Jeruzalem

Het is Fantasie om hier te zijn , Werd met warm onthaal binnen gehaald.


Vandaag dan even een rondleiding gehad wat mensen ontmoet.
Ziet er allemaal goed uit .
Vanmiddag had ik vrijaf om even bij te komen van de reis ,heerlijk in het zonnetje gezeten wel 20 gr ,Lekker gewandeld door de stad en na elke klim denk je er bijna te zijn je kijkt uit naar de oude stad met zijn muren en stadspoort, verhalen van uit de bijbel.
Helaas was ik te moe om het hele eind te lopen, maar dan nog heb je het gevoel na elke klim zou ik er zijn ..( nog tijd zat om er naar toe te gaan )

Heerlijk gegeten vandaag wel koosjer maar erg lekker .
Vanavond lekker telexen.
Morgen mijn eerste werkdag , en wel van kwart voor 8 tot 2 uur half 3 .

Meat you Tomorrow ....................







  • 17 Januari 2013 - 19:33

    Truus:

    Respect dat je dit helemaal alleen onderneemt (nouw ja, NIET helemaal alleen, 1tje gaat altijd met je mee) maar wel mooi om je zo te volgen via internet, als je mijn vriend tegen komt (zwart haar met pijpekrullen) doe hem de groeten van Truus :-)

  • 17 Januari 2013 - 23:12

    Janyta Vos:

    Hey Lieverd!!
    Hoe gaat het in het Sieraad-land, al een beetje bijgekomen? Wat een verschil met ons in dit koude
    kikkerlandje.........druk aan het schilderen, inpakken, schoonmaken....kortom: VERHUIZEN!!!onder deze barre weersomstandigheden.........
    Grapje lieverd, ik gun het je zo daar in dat prachtige Land, ik hoop en bid dat je daar mag genieten en
    tot rust mag komen en de dingen mag gaan doen die je graag wil doen.
    Het is wel een bijzonder idee, te weten dat jij daar bent! Ik heb nog HEFTIG NIEUWS: volgende week donderdag gaan Frank en ik in ondertrouw....JAWEL!!

    Maar we wachten met het Feestje tot jij terug bent!!!!!

    Heel veel Zegen en tot mails!!!

    Liefs Janyta

  • 17 Januari 2013 - 23:12

    Janyta Vos:

    Hey Lieverd!!
    Hoe gaat het in het Sieraad-land, al een beetje bijgekomen? Wat een verschil met ons in dit koude
    kikkerlandje.........druk aan het schilderen, inpakken, schoonmaken....kortom: VERHUIZEN!!!onder deze barre weersomstandigheden.........
    Grapje lieverd, ik gun het je zo daar in dat prachtige Land, ik hoop en bid dat je daar mag genieten en
    tot rust mag komen en de dingen mag gaan doen die je graag wil doen.
    Het is wel een bijzonder idee, te weten dat jij daar bent! Ik heb nog HEFTIG NIEUWS: volgende week donderdag gaan Frank en ik in ondertrouw....JAWEL!!

    Maar we wachten met het Feestje tot jij terug bent!!!!!

    Heel veel Zegen en tot mails!!!

    Liefs Janyta

  • 17 Januari 2013 - 23:48

    Roelien:

    Hai leuk om allemaal te lezen bijzonder.... Gods zegen .
    Knuffel van ons Gerrit Roelien en de kids.

  • 18 Januari 2013 - 11:23

    Coby:

    Dag zus, leuk je verslag te lezen, hier sneeuwde het gisteren, laat al het moois wat je daar meemaakt over je heen komen en geniet van de mensen daar, en leg me eens uit wat kosjer eten inhoud, zal zeker wel geen patat zijn. Liefste knuffel Coby

  • 18 Januari 2013 - 12:35

    Tamara:

    he Antje,

    Wat goed dit allemaal te lezen, en wat gaaf zo een beetje op de hoogte te blijven!! Enjoy!!

    groetjes Tamara

  • 18 Januari 2013 - 13:10

    Liesbeth :

    Hey Antje we wensen jou een hele fijne tijd!
    Groetjes <>

  • 18 Januari 2013 - 13:11

    Linda:

    Wat leuk je om te lezen wat je allemaal meemaakt .Fijn dat je iemand bent tegengekomen op je reis dat maakt het nog leuker.Ben blij dat het allemaal is goed gegaan.Ik ga je volgen. Hele dikke knuffel xxx.Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

antje

Hallo ik ben Antje vink Ben in voorbereiding om naar Israël te gaan . heb vandaag een sluitend gesprek gehad en mag uitzien naar de reis . die volgende week gepland is , vind het erg spannend allemaal .. Wil jullie langs deze weg graag op de hoogte houden , van wat ik daar ga doen en wat ik allemaal meemaak . De eerst zegen is al binnen ..nu nog enkele dingen regelen . voor vertrek .. Gaan jullie mee op deze ontdekking's reis ... Shalom Antje

Actief sinds 08 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1619
Totaal aantal bezoekers 21748

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 28 Maart 2013

Israél

Landen bezocht: