Eerste werkdag - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van antje vink - WaarBenJij.nu Eerste werkdag - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van antje vink - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag

Door: antje

Blijf op de hoogte en volg antje

18 Januari 2013 | Israel, Jeruzalem

Lekker vroeg op , koffie gedronken en hup naar boven de 1ste verd is mijn werk plek .
Werd even voorgesteld aan het team ,erg leuke mensen ook .Anna de zuster en broeder X .... hielp mij op weg in het klaar zetten van alles .

Ontbijt voor de bewoners klaargezet, ben erg onder de indruk ,meer dan de helft van de mensen kunnen niet zelf eten en daar moet bij geholpen worden,
Na het ontbijt Wezen wandelen met een nog al leuke dame , Ze was joods vertelde ze en kwam uit India , Ze sprak een klein beetje Engels.
En had haar bijbel op haar schoot .het was haar King (koning) daar wilde ze over vertellen .

Aangezien het vandaag vrijdag is en rond zon's ondergang de Sjabat Salom begint kwam er een rabbi langs , voor de bewoners denk ik ,
Maar zij(de Dame) was zo vrij om hem (de rabbi) bij ons te roepen en ze vertelde een heel verhaal in het Hebreeuws, geen idee waar het over ging , maar oke aan het eind van haar verhaal sprak de rabbi de zegen over ons uit en zij Amen , dat was dan ook het enige wat ik er van verstond .
Maar het was wel een heel bijzonder moment en gaf mij een glimlach op mijn mond ..
Wat spelletjes gedaan en gesprekjes , tijd alweer om te lunchen.
Wat zijn het toch lieve en dankbare mensen hier.

Na de luns even lekker gewandeld .
de omgeving verkend

Heb nu even een korte breek tot 4 uur.

de avond is begonnen Sabbat Salom .
Dat zeggen ze hier allemaal , ze wensen je goede sabbat.
Nu even bezig om de route van morgen uit te stippelen naar de oude stad,
Dan nog even lekker Lezen , vroeg slapen moet vroeg op, om de zon op te zien komen boven Jeruzalem ,
En het geluid van de ramshoorn te horen die morgenvroeg over geheel Israël te horen is om de sabbat in te luiden ..





  • 18 Januari 2013 - 15:49

    Ineke:

    Wat leuk om je zo te volgen!!! Als ik het goed begrijp ben je in een of ander tehuis..
    Om te zorgen voor mensen, die heel veel zelf niet kunnen..

    Super Antje!!!

    Wens je een hele fijne Sjabat, en zo gauw de Zon opkomt hoor je de Rams-hoorn over heel Israel..
    Zo mooi!!

    Fijne dag, Shalom.....


    Liefs Ineke.

  • 18 Januari 2013 - 19:58

    Tamara:

    wauw... Liefs!

  • 18 Januari 2013 - 21:41

    Tineke:

    Heel mooi om zo te lezen wat je zoal doet en beleefd, en dat dus met ons deelt! Super! Geniet van alles! Ik geniet met je mee! Goed weekend!

    Liefs, Tineke

  • 18 Januari 2013 - 22:16

    Annie:

    Wat mooi om zo toch ook een beetje mee te kunnen genieten.
    Geniet van alles!

  • 19 Januari 2013 - 00:00

    Janneke Kerkdijk:

    Een hele fijne tijd.geniet!!!!!.Gods zegen op je werk.

    Lieve Groet.

  • 19 Januari 2013 - 16:29

    Gerrie:

    Wat byzonder allemaal,Fijn dat je al die geweldige mensen ontmoet
    Ik zie jou nog niet zo snel huiswaarts gaan,liefs

  • 20 Januari 2013 - 16:56

    Magda Niks:

    mooi om dit allemaal zo te lezen het moet een bijzondere ervaring zijn geniet ervan,
    blijf je volgen hoor geniet er ook van .
    Godzzegen
    lieve groet

  • 25 Januari 2013 - 23:49

    Coby:

    Mazeltov, zus,
    Fijn dat je het naar je zin hebt, hier ligt nog steeds sneeuw en je schaatsen zijn verkocht, bij giethoorn wilden ze schaatsen met 1700 mensen op het ijs voor een toertocht, die moesten er afgehaald worden een elf steden tocht zit er nog niet in, ja dan kun je beter in Jeruzalem in de zon zitten. Lijkt me een belevenis om daar te zijn ik vond het er ook erg apart en zo dankbaar werk met die mensen. Lieve groetjes Coby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

antje

Hallo ik ben Antje vink Ben in voorbereiding om naar Israël te gaan . heb vandaag een sluitend gesprek gehad en mag uitzien naar de reis . die volgende week gepland is , vind het erg spannend allemaal .. Wil jullie langs deze weg graag op de hoogte houden , van wat ik daar ga doen en wat ik allemaal meemaak . De eerst zegen is al binnen ..nu nog enkele dingen regelen . voor vertrek .. Gaan jullie mee op deze ontdekking's reis ... Shalom Antje

Actief sinds 08 Jan. 2013
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 21750

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 28 Maart 2013

Israél

Landen bezocht: