Zaterdag en Zondag 27-01-2013 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van antje vink - WaarBenJij.nu Zaterdag en Zondag 27-01-2013 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van antje vink - WaarBenJij.nu

Zaterdag en Zondag 27-01-2013

Door: Antje

Blijf op de hoogte en volg antje

27 Januari 2013 | Israel, Jeruzalem

Na een mooie lange wandeling, kom ik uit tussen de Olijfberg en de Oostpoort of wel de Golden Gate ,een geweldige mooie plek om even wat foto's en een filmpje te maken .
Een jonge man spreekt mij in het engels aan, of ik een foto van hem wil maken.
Ik als vriendelijk mens doe dat natuurlijk met liefde , gelijk een mooie gelegen heid om een foto van mij zelf te laten maken met de Oostpoort op de achtergrond .
En natuurlijk een gesprek met hem , aangezien hij ook alleen reisde en alle tijd had hebben we lekker een poosje zitten kletsen , hij kwam uit Japan , nou ja oke Japan !!!
Praten kon hij als de beste maar foto's maken niet , hahahaha
Het was prachtig weer en heb mijn jas in de olijfboom gehangen en heb genoten van het uitzicht.
Later doorgelopen , en kwam ik langs de kidron valley .Waar de Absalom's tomb (graf)is..
Vandaar uit de Joodse buurt ingelopen waar de klaagmuur is . vervolgens naar de Jafa poort. en had mijn rondje gehad voor de zaterdag.

Vanmorgen,zondag,
vroeg opstaan, Het voelde als een bijzondere dag, ik nam een taxi naar de oude stad daar zou ik Bart ontmoeten.
Bart kende ik van mijn vorige reis naar Israël, dat was in 2008,
Hij heeft toen en enorme indruk op mij gemaakt ,
Bart was ook de doorslag om opnieuw naar Jeruzalem of wel Israël te gaan. ( maar dat wist hij niet ).
Om half negen was ik bij de Jafo poort mooi op tijd , Bart is er elke morgen om 10 voor 9 .
In afwachting van zijn komst,zit ik de dingen van de laatste tijd te overdenken,(ik denk al in het engels hahaha ) maar gaan mijn gedachten ook naar de tijd van na de reis in 2008.
(Wat is er veel gebeurt, wat een ROD tijd, is het geweest en wat is er veel fout gegaan .)

Opeens word ik begroet met Goedemorgen Boker tov.
Twee Nederlanders nemen plaats naast mij op het muurtje waar ik zit,
heb ik het goed gehoord vraag ik in het Nederlands,
Ja hoor , leuk je te ontmoeten, kom je ook voor Bart , ik krijg een glimlach op mijn mond.

Wie is Bart vragen jullie je dan af ??

Bart Repko,
is een man door God geroepen om wachter te zijn op de muren van Jeruzalem .
Het is geen roeping, en ook geen bediening, zo als hij zelf zegt maar een wachter!
Als wachter proclameert hij het woord van god over de stad, Hij herinnerd God aan zijn beloften.

Na enkele min voegen zich steeds meer mensen bij ons groepje, uit Duitsland, Engeland, een stel Russische immigranten en nog een stel Nederlander.
Wauw wat een ontmoeting en dat op de vroege zondag morgen,
Bart is blij met een ieder die er is, samen gaan we de muur op.
Geweldig goed hebben we het met elkaar , hij zij tegen mij je bent hier niet zo maar Antje , en slaat een arm om me heen , zo als goede vrienden dat doen , het voelde goed en vertrouwt .
Na een lange wandeling en veel proclamaties, drinken wij samen een heerlijke bak koffie in de joodse buurt waar nog veel gesprek stof was.
We spreken af dat ik er de volgende keer weer bij zal zijn ,
Hij geeft mij nog tweetal teksten mee om te lezen , spc voor jou zegt hij,
Jij bent Zijn geliefde dochter en vraagt of hij nog een knuffel mag geven .

Heb nog even de luns daar genomen,ben nog even langs de western wall gegaan om wat briefjes in de muur te stoppen en wat gebeden op te zenden . en ben toen heerlijk en voldaan terug gewandeld naar mijn verblijf .











  • 27 Januari 2013 - 18:52

    Tineke:

    Wat een belevenis weer, Antje! Mooi om te lezen wat je zoal doet. En hele mooie foto's! Liefs, Tineke

  • 27 Januari 2013 - 22:36

    Jannie Waanders:

    Hoi Antje,het schrijven van jouw reisverslag is geweldig, ik proef de sfeer.
    Ik vind het machtig mooi om zo te lezen waar jij zoal mee bezig bent, en dat ik je mooi kan volgen. Liefs Jannie.

  • 27 Januari 2013 - 22:57

    Gerrie:

    Och lieve zusterlijke vriendin,ben al weer onder de indruk van je
    En nee je bent daar niet voor niets.......xxxxx

  • 28 Januari 2013 - 10:53

    Gerda:

    Hoi meisje
    Wat een mooi verslag en wat geweldig voor je dat je Bart ontmoet hebt.En zeker weten dat je daar niet voor niets bent.God is bij je.Geniet van deze mooie tijd en van Gods volk.
    Liefs Gerda

  • 28 Januari 2013 - 13:09

    Roelien:

    Een bijzonder reis een bijzondere ontmoeting voor een bijzondere vrouw...we bidden voor je in de kring..
    Shalom.Knuffel....
    Roelien en Gerrit en kids.

  • 28 Januari 2013 - 15:20

    Truus:

    Heel bijzonder om het te lezen, , begrijpelijk dat sommige dingen (herinneringen) ook heftig voor je zijn , maar God is erbij, fijn dat je dan zomaar knuffels krijgt en bemoedigingen via het Woord door mensen heen. We wachten weer je volgende avontuur af. gr Truus

    ps We hebben nu al diverse keren gekeken op goisrael 8 dagen voor 299,00 (reclame TV) maar als we er er naar zoeken kunnen we het niet vinden, maar we krijgen al hoe meer zin om er naartoe te gaan haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

antje

Hallo ik ben Antje vink Ben in voorbereiding om naar Israël te gaan . heb vandaag een sluitend gesprek gehad en mag uitzien naar de reis . die volgende week gepland is , vind het erg spannend allemaal .. Wil jullie langs deze weg graag op de hoogte houden , van wat ik daar ga doen en wat ik allemaal meemaak . De eerst zegen is al binnen ..nu nog enkele dingen regelen . voor vertrek .. Gaan jullie mee op deze ontdekking's reis ... Shalom Antje

Actief sinds 08 Jan. 2013
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 21745

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 28 Maart 2013

Israél

Landen bezocht: