Oost Jeruzalem.. - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van antje vink - WaarBenJij.nu Oost Jeruzalem.. - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van antje vink - WaarBenJij.nu

Oost Jeruzalem..

Door: Antje

Blijf op de hoogte en volg antje

09 Februari 2013 | Israel, Jeruzalem

Zo zeg het is al even geleden dat ik wat schreef, heb nog al drukke en onrustige dagen achter mij liggen ,2 dagen voelde ik me niet erg vit en kreeg een beetje last van mijn buik , inmiddels gaat het wat beter .Drukke werkzaam heden gehad hier in het huis ,veel geslapen, beetje last van de wisselende temperatuur.
Maar ook wel weer heel verreikend .

Goede morgen het is al weer Zaterdag Sabbat Shalom.
Voor je er erg in hebt is je week al weer om.

Vrijdag:

Dromerig zit ik voor mij uit te staren,zal ik het doen,het is erg leuk als ik er over na zit te denken , maar in mijn dromerige zweertje vind ik het wel erg moeilijk en ook wel een beetje eng.
In gedachten vliegen allerlei dingen voorbij,West Bank Hebron,Oost Jeruzalem en Bethlehem.Gaza.
Allemaal bezet gebied!!

Heba Nazer heeft mij in eerste instantie uitgenodigd om bij haar fam te komen voor diner.
Ze woont in een Arabise wijk in Oost Jeruzalem had ze verteld ,nou ja een dinertje op zijn Arabiers leek me wel wat , ook bood ze aan om samen met mij naar Hebron te gaan , ik dacht dat lijkt me wel wat , als je dan er toch graag naar toe wil neem dan een arabier mee.
Al is het alleen al voor de taal.

MAAR nu komt ie , van het één komt het ander ,als wij dan naar Hebron gaan , moet ik om 7 uur bij het busstation zijn dat is dus 75 min lopen , omdat het Sjabbat is rijden er geen taxi's in de wijk , dus is het misschien beter om te blijven slapen .(anders moest ik om 5uur op)
Nou je snapt hem al ppff...............
Daar had ik dus niet op gerekend,kreeg al bijna hartklopping bij het idee.
Inmiddels was het 19.00 uur en om 21.00 uur kwam ze mij halen.
En nog wist ik niet wat te doen !!??

En ineens wist ik het, gewoon doen, het is de kans van je leven om een nieuw avontuur te beleven , ik was immers niet alleen, God ging met mij mee op al mijn wegen (belofte).
Een kans om een nieuwe cultuur te zien en te beleven, ervaringen op te doen ,en natuurlijk om een moslim fam van dicht bij mee te maken,
(hoe zou het nu toch echt zijn ik ken alleen maar negatieve dingen die mij verteld zijn).
Met en tollend hooft zit ik op de rand van mijn bed.

Deng deng deng er word erg hard op de deur gebonkt ,ik schrik op uit mijn dag droom ,het is Heba , heb een taxi geregeld komt met een half uurtje..
Oké dacht ik ik ga op avontuur.
Snel nog even wat in mijn tas gewurmd om de nacht door te komen, en een tandenborstel dat was mijn enige wapen, als ze gaan gooien heb ik altijd nog een tandenborstel (LOL) hahahaha
Eenmaal in de taxibus, installeer ik mij op een plekje bij het raam, en kijk ik nerveus om me heen,er zitten nog meer passagiers in de taxi en ik hou ze goed in de gaten.het idee dat ze mij anders zien dan de andere mensen in de bus, krijg er zelfs een beetje buikpijn van ..
Ben blij dat er een paar uitstappen, en zie dan ineens dat wij de Olijfberg op reiden, Natuurlijk kan niet anders Oost Jeruzalem is ook alleen maar de Olijfberg .
Tot mijn grote verbazing woont mevrouw Heba daar, ik vertel haar dat ik een paar dagen ervoor het hele stuk daarnaar toe gelopen heb, ze zegt: You're a crazy women , waar we samen erg om moesten lachen , het ijs was even gebroken .
Het is gewoon de mooiste plek in Israël en ik ging er nota bene een overnachting doen.

Lieve mensen wat een welkom en wat heb ik er wat afgelachen,maar wat een trieste woning,en klein (niet normaal)
Ik denk dat ik voor mijn gevoel wel 50 jaar terug in de tijd ging ,kwa woning en leefomstandigheden,een kamertje van ik denk 5,5 meter bij 4 meter. dat was alles. daar woonde en sliepen ze er was nog een 1,5 meter afgehaald voor wat wij noemen een wc en was ruimte ,ongekend ze woonde er met 5 volwassen mensen .
Bij mij kwam al gauw de gedachten op waar slapen ze allemaal ..(en ik moest er ook nog bij ).
Buiten om was een aanbouw van 1,5 bij 2,5 meter en dat was de keuken, er lag een prachtig hofje achter, en een tuin, in de bloembakken stonden allerlei kruiden , het was een prachtig gezicht .de tuin stond vol met fruitbomen die volop bloeide.
Het was gewoon een vakantie plaatje als je buiten was,gewoon genieten.

Er werd voor een ons heerlijke maaltijd gemaakt en heb erg genoten .
(zie foto)
We hebben veel gelachen, en heb de prachtigste verhalen gehoord,alleen een beetje laat gaan slapen, Ja hoor met zijn allen in één kamer, de hele boel werd verbouwt, maar het was heel gezellig.
Maar wat een liefde voor elkaar,
om jaloers op te worden.

Morgen komt de rest van mijn verhaal,
Nazareth en Hebron ..




















  • 10 Februari 2013 - 00:54

    Coby:

    Dag zus.
    nou ik ben benieuwd of je een oog hebt dicht gedaan, en sliep je op de grond, nog steeds koud daar, nou hier is het ook om het vriespunt, ben benieuwd hoe je avontuur verder gaat
    Groetjes Coby

  • 10 Februari 2013 - 19:49

    Jolanda:

    wat bijzonder allemaal antje fijn dat je dit met ons wilt delen zo zijn wij er ook een klein beetje geniet ervan en gods zegen toegewenst
    tot ziens groetjes jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

antje

Hallo ik ben Antje vink Ben in voorbereiding om naar Israël te gaan . heb vandaag een sluitend gesprek gehad en mag uitzien naar de reis . die volgende week gepland is , vind het erg spannend allemaal .. Wil jullie langs deze weg graag op de hoogte houden , van wat ik daar ga doen en wat ik allemaal meemaak . De eerst zegen is al binnen ..nu nog enkele dingen regelen . voor vertrek .. Gaan jullie mee op deze ontdekking's reis ... Shalom Antje

Actief sinds 08 Jan. 2013
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 21737

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 28 Maart 2013

Israél

Landen bezocht: