Bhetlehem-Hebron - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van antje vink - WaarBenJij.nu Bhetlehem-Hebron - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van antje vink - WaarBenJij.nu

Bhetlehem-Hebron

Door: antje

Blijf op de hoogte en volg antje

10 Februari 2013 | Israel, Jeruzalem

Je zou denken dat ik de nacht goed door was gekomen , en op zich is dat ook wel gelukt, ik had een fijn bed .

Slaap ik of droom ik.
Zie ik iets bewegen, doe mijn ogen heel voorzichtig open en doe ze ook direct weer dicht .
Ik droom !!
Kijk nog even door een spleetje van mijn ogen heeeeeeeeel voorzichtig.

Onder de deken knijp ik mij zelf even in mijn arm.
Ik ben toch echt wel wakker,voor mijn bed licht iemand op zijn knieën !
En maakt rare geluidjes ?
Doe net of ik slaap. en draai me zo dat ik het nog allemaal net mee krijg , geen idee hoe laat het is ,ik zie nog net dat het al licht begint te worden.
Zon's op komst denk ik nog.
Voor mijn bed licht een vrouw geknield, en te bidden ,kan er niks van verstaan,maar goed het zal wel een gewoonte zijn,het duurt niet lang en ik slaap ook zo weer in.
Dan word er op de deur gebonkt,Heba doet open en er word een kind met een tas afgeleverd,(zo zie ik het ).
Langzaam begint op de olijfberg de familie te ontwaken en ik, beetje suf en nog onder de indruk van !
Beetje later dan de afspraak was maar oke .
Ik bekijk even de hele situatie en begrijp dat de kleinzoon gekomen is omdat mama moet werken !(weet nog steeds niet wie die biddende vrouw was)
Na nog een gezellig samen zijn, en arabise koffie, word het tijd om te vertrekken .

Op naar Bethlehem,met de bus,Vlak voor we er waren moesten over op een andere taxibus. en moesten wachten tot hij vol zat ..duurde zeker een half uur .
Dan word je nog eens allemaal gecontroleerd op je paspoort.
Wand je rijd bezet gebied in.
Nou Bethlehem had ik met een kwartiertje wel gezien,vond er niet veel aan, alleen de geboortekerk van Jezus, en dan is de vraag ook nog eens was het wel hier . maar ze bouwen overal bij elke gelegenheid uit de bijbel een kerk ..( zo zie ik het een beetje ).En wat opgravingen..
De velden er om heen vond ik veel indrukwekkender,nog steeds zie je er veel schapen en herders,Al die mooie groene bergen om Bethlehem.

De stad Hebron bezocht .
Hebron is één van de oudste steden van de wereld met een voortdurende bewoning. Uit de resultaten van archeologisch onderzoek en uit geschreven bronnen blijkt dat de stad vanaf ca. 2000 v. C. bijna ononderbroken bewoond is. De belangrijkste bron is de Bijbel (Tenach). Zoals bekend is het de stad van de aartsvaders Abraham, Izaäk en Jakob.

Bezet gebied !!!!!!!!!







  • 10 Februari 2013 - 22:36

    Annette:

    heel erg spannend allemaal weet niet of ik dat wel gedurft had haha henig an doen
    gr liefs

  • 11 Februari 2013 - 09:54

    Truus:

    Ik was ook niet gegaan....echt niet...een hele goede week toegewenst!

  • 14 Februari 2013 - 01:22

    Coby:

    Is die ingang van die geboorte kerk nog zo klein weet nog dat ik er op mijn knieën bijna doorheen ging, ja veel orthodoxe theater maar wel veel schapen, deed me denken aan het lied de herdertjes lagen bij nacht in het veld.

  • 14 Februari 2013 - 19:59

    Henk En Marja:

    Lieve Antje,

    Wat geweldig om al jouw verhalen te lezen. We zien het allemaal weer voor ons en dat je Lea weer hebt mogen ontmoeten en dan met Bart over de muren heen, wat een bofkont ben je. Dat wilden wij toen zo graag.
    We vinden je toch zo'n moedige vrouw, dat je alleen naar Israël bent gegaan. Dat zegt wat van jouw gehoorzaamheid en jouw vertrouwen in Onze Vader.
    Lieve schat, weet dat je in onze gedachten en gebeden bent en blijf genieten van dat wondermooie en prachtige Israël!
    Een dikke knuffel van ons,
    Henk en Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

antje

Hallo ik ben Antje vink Ben in voorbereiding om naar Israël te gaan . heb vandaag een sluitend gesprek gehad en mag uitzien naar de reis . die volgende week gepland is , vind het erg spannend allemaal .. Wil jullie langs deze weg graag op de hoogte houden , van wat ik daar ga doen en wat ik allemaal meemaak . De eerst zegen is al binnen ..nu nog enkele dingen regelen . voor vertrek .. Gaan jullie mee op deze ontdekking's reis ... Shalom Antje

Actief sinds 08 Jan. 2013
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 21783

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 28 Maart 2013

Israél

Landen bezocht: