Sjabbat Sahlom - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van antje vink - WaarBenJij.nu Sjabbat Sahlom - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van antje vink - WaarBenJij.nu

Sjabbat Sahlom

Door: Antje

Blijf op de hoogte en volg antje

25 Januari 2013 | Israel, Jeruzalem

Een heerlijk dagje gehad,genieten van alles om me heen.

De wekker ging om 6 uur ppff , nog even na genieten van mijn warme bedje,
in mijn gedachten gaan veel dingen voorbij , zou ze nog weten wie ik ben , we hadden gisteren zo'n goed contact ,maar vaak weet ze het de ander dag al niet meer , ze was zo blij met haar vlechten in het haar , ze kuste mijn hand en lachte .,Nada is haar naam , het was de eerste naam die ik kon onthouden.

Kleed me vlug aan , poets nog even snel mijn tanden en hup naar boven.
De meeste oudjes liggen nog in bed of zijn nog in het was gedeelte,ik maak de tafels klaar voor het ontbijt, en haal ze dan één voor één op, Boker Tov (goedemorgen). Kam even hun haren, en dan samen naar de tafel .

De Joodse mensen willen dan alsnog hun handen afspoelen,zal het proberen uit te leggen,nee zou eigenlijk niet weten, waar en wat het is. Zal het nog eerst even na vragen , leg ik het later wel uit.
Maar overal bij elke kraan zitten twee wasbakken één met een beker er bij, dat zit met een draadje aan de kraan ( volg je het nog ) daar gaat het water uit de kraan in en dan gooien ze het over hun handen mmmmmmm beetje vreemd! had het al een paar keer gezien dat ze dat deden .


Als ze allemaal gegeten hebben ga ik zelf beneden Ontbijten, en ben tegen 10 uur terug , ze zit aan haar tafeltje zo lief mensje , haar zoon is er vandaag , dat is de eerste keer dat ze bezoek krijgt , ik geef haar een hand en zeg Sahlom Nada ze lachte en ik zag herkenning in haar ogen,Dat geeft meer dan voldoening voor een hele dag.

We hebben gym gehad vandaag, en heb spelletjes met ze gedaan ,stukje gewandeld ..

Hele gesprekken gevoerd om mijn sociale contanten hier te ontwikkelen,
Heb een hele leuke collega, haar naam is Heba Nazer ,ze helpt en ondersteunt mij met alles, ze spreekt goed engels en ik ben erg dankbaar dat ik haar mag leren kennen . ( zie foto samen )
Foto's gemaakt om met jullie te delen .
en dan is je dag zo om .

vandaag is het 25 januari 2013
Morgen is mijn kleinzoon Sam Jarig het is zijn eerste verjaardag en ik kan er niet bij zijn vind het wel jammer maar het is even niet anders.
Daarom drink ik nu maar even een lekker wijntje. Proost ..


Have a nice weekend






  • 26 Januari 2013 - 19:16

    Tineke:

    Mooi verhaal en mooie foto' s weer, Antje! En natuurlijk nog gefeliciteerd met je kleinzoon, Sam!

    Liefs, Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

antje

Hallo ik ben Antje vink Ben in voorbereiding om naar Israël te gaan . heb vandaag een sluitend gesprek gehad en mag uitzien naar de reis . die volgende week gepland is , vind het erg spannend allemaal .. Wil jullie langs deze weg graag op de hoogte houden , van wat ik daar ga doen en wat ik allemaal meemaak . De eerst zegen is al binnen ..nu nog enkele dingen regelen . voor vertrek .. Gaan jullie mee op deze ontdekking's reis ... Shalom Antje

Actief sinds 08 Jan. 2013
Verslag gelezen: 901
Totaal aantal bezoekers 21783

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 28 Maart 2013

Israél

Landen bezocht: