Terug kijken op mijn eerste week . - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van antje vink - WaarBenJij.nu Terug kijken op mijn eerste week . - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van antje vink - WaarBenJij.nu

Terug kijken op mijn eerste week .

Door: Antje ...

Blijf op de hoogte en volg antje

24 Januari 2013 | Israel, Jeruzalem

Terug kijkend op mijn eerste week ,
is nog al snel gegaan.veel gezien,beleeft, zware,emotionele en mooie momenten,
Van alles een beetje en niet te veel.
Het thuis front hielp mij de week wel door met een Whats App even Skypen met mijn klein dochter en mijn dochters .en mijn vriendin de me een hard onder de riem steekt,mijn tuin doet (hahaha), en me bemoedigt , was ook even nodig .
Dank jullie daar voor , begin het nu een beetje naar mijn zin te krijgen , leer steeds meer woordjes in het Hebreeuws l ( al is het nog wel heel moeilijk ).En leer de weg ook een beetje in het huis en op de straat.
Ontmoet nog steeds bijzondere mensen .

Vanmorgen nog een dame uit Wit-Rusland- Belarus ontmoet, haar man zit bij ons op de afdeling zij sprak ook alleen maar engels , ze waren na de ramp in Tsjernobyl hier na toe komen wonen, ze heeft nooit de Hebreeuwse taal kunnen spreken alleen maar Jiddisch, ook een taal die alleen maar hier gesproken word . (ook zo'n verhaal)

Afgelopen week waren er verkiezingen in Israel , jeetje wat doen ze er veel aan de hele straat licht vol met papier niet normaal , en er is niemand die het hier opruimt , kun je nagaan wat een rommel dat geeft.( zie foto)
Het is te gek voor woorden de hele dag rijden er geluidswagens rond het lijkt Amerika wel.
De buiten wijken zijn ook erg vies iedereen gooit alles maar van zich af en maakt niet uit of je nou in een Arabische ,Palestijnse of Joodse wijk bent.
Gewoon zonde van zo'n mooie stad.
In de bijbel staat dat Jeruzalem ver buiten zijn poorten zal groeien en dat is zeker waar ,de omliggende wijken zijn wel 100 x groter dan de oude stad.Toch weer een profetie die uit is gekomen .

Elke dag maak ik een wandeling in Jeruzalem van af het adres waar ik verblijf , kies ook heel bewust er voor om steeds een ander pat te gaan .
Zo kom je steeds wat anders tegen , van een winkelcentrum tot een universiteit,of een school, wat me ook erg opviel is dat de meeste bussen 2 soorten zitplaatsen hebben , als je Jood bent zit je voorin en de rest achterin, De buurt waar ik verblijf is een erg streng orthodox .

Gisteren wandelde ik lang's (Sanhedrin Tomb) Dit is een kerkhof uit de tijd dat Jezus op aarde Wandelde en ik denk dat ook Hij in zo'n soort van graf heeft gelegen . het was erg indrukwekkend om te zien zo maar ergens midden in de stad is het bewaart gebleven, men heeft er een soort van park om heen gelaten zo dat je er ook leuk een wandeling kan maken of de rust zoeken.
En daar kwam ik ze tegen ,een groep jongens van een jaar of 10 a 11.
Ze liepen al en tijdje met me op , ik begroete ze met Sjalom en ze kwamen direct op me af met heel veel woorden , toen ik zij dat ik alleen Engels sprak, was het maar even en ze haalde een vriendje op ,Hij sprak goed engels en vertelde dat hij twee jaar geleden van uit Amerika naar Jeruzalem was komen wonen hij zat hier op school om de taal goed te leren,na een heel gesprek vroeg hij of ik misschien een foto wilde maken.
dat heb ik dan maar gedaan.. ( zie foto )
Als ik hem nu tegen kom groet hij me in het Engels , zo lief kereltje ...

Nog één dagje werken , Nu al uitkijken!
Naar mijn volgende onderneming ....




l

.
.



  • 24 Januari 2013 - 15:50

    Annie:

    Toppie hoor dat je dat allemaal in je uppie onderneemt, nou ja, eigenlijk ben je niet alleen, HIJ is met je, boven je, achter je, voor je, HIJ beschermt je.
    Zo zie je wel veel van Jeruzalem, als je met een rondreis gaat, zie je alleen de belangrijkste plaatsen.
    nog een hele fijne tijd, geniet er van, zo genieten wij van de verslagen.

    Shalom

  • 24 Januari 2013 - 15:54

    Truus:

    Leuke foto van die knaapjes! Zit je ver van de oude stad of valt dat wel mee?

  • 24 Januari 2013 - 19:54

    Antje Vink:

    Truus dat valt nog al mee , wel een half uurtje lopen ongeveer !
    met de taxi 3 min ...

  • 24 Januari 2013 - 21:04

    Annette:

    hay zusse
    mooi verslag geniet er van om zo je avontuur mee te beleven .
    geniet er van
    liefs annette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

antje

Hallo ik ben Antje vink Ben in voorbereiding om naar Israël te gaan . heb vandaag een sluitend gesprek gehad en mag uitzien naar de reis . die volgende week gepland is , vind het erg spannend allemaal .. Wil jullie langs deze weg graag op de hoogte houden , van wat ik daar ga doen en wat ik allemaal meemaak . De eerst zegen is al binnen ..nu nog enkele dingen regelen . voor vertrek .. Gaan jullie mee op deze ontdekking's reis ... Shalom Antje

Actief sinds 08 Jan. 2013
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 21753

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 28 Maart 2013

Israél

Landen bezocht: