Zaterdag 26-01-2013 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van antje vink - WaarBenJij.nu Zaterdag 26-01-2013 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van antje vink - WaarBenJij.nu

Zaterdag 26-01-2013

Door: Antje

Blijf op de hoogte en volg antje

26 Januari 2013 | Israel, Jeruzalem

Wandelen naar de oude stad , al vroeg in de morgen.
Kaart op zak, fototoestel wat sikkels en een flesje water, het belooft een mooie dag te worden ,de zon schijnt en ik heb er zin in.
Na een wandeling van drie kwartier ben ik aan gekomen bij Golgota ook wel de schedelberg genoemd.
Het is de plaats waar Jezus is gekruisigd,van daar af loop ik naar de graf tuin waar het graf is , het is midden in de stad, niet ver van af de oude stad, 2000 jaar geleden was dat een plek buiten de stad ,(heb foto's bij gevoegd zo dat je een idee van alles hebt )
Het is erg rustig en ik kan goed de dingen die ik zie en beleef in mij opnemen , hier en daar zie ik groepjes mensen die het avondmaal vieren .
Ik bezoek het graf en zie het is leeg.... HIJ IS OPGESTAAN.!!..En daarom leef ik nu ! Amen !

Als ik mijn weg vervolg kom ik bij de muren van de oude stad, en zie een grot,
King Salomon's gave.
Even naar binnen om te kijken wat het nu is ,, wauw geweldig,
Dat dat bewaart is gebleven , er is veel over te vertellen, maar het staat ook geschreven in de bijbel het klopt allemaal ( lees 1 koningen 5 maar eens .en Jeremia 52 .) dan heb je gelijk het hele verhaal van de grotten van King Salomo en koning Sedekia.

Ik vervolg mijn wandeling heb me voor genomen om rond om de oude stad te lopen.............

Morgen vertel ik verder , het is nu tijd om te gaan slapen.












  • 26 Januari 2013 - 23:21

    Coby:

    Welterusten
    Slaap lekker

  • 27 Januari 2013 - 17:15

    Ineke:

    Hey Antje,

    Zo even bij gelezen, wat doe je toch mooie dingen, en wat zie je toch veel!!!
    Doe je dat allemaal in je ééntje, of gaat er iemand met je mee, om je de weg te wijzen en alles uit te leggen???


    Ik ben in het Paleis van Koning David geweest, werd toen door argeologen (schrijf het denk ik niet goed)
    opgegraven, en helemaal hersteld!!! Ben je daar ook al geweest??

    Het zal ook nog wel niet klaar zijn, maar vond het allemaal heel bijzonder, je kon vanaf het paleis op de Olijfberg kijken, waar Batsheba haar huisje heeft gestaan!!! Toen Koning David verliefd op haar werd..
    Toen ik daar stond liepen de tranen me over de wangen van verwondering!!! We zingen het lied vaak, maar ik mocht het daar zo ervaren!!!

    Ontzettend gaaf dat je daar zo'n heerlijke lange tijd bent, en inderdaad heel veel van Jeruzalem gaat zien,

    Fijne dag verder, liefs uit een koud en nat Nederland....

  • 27 Januari 2013 - 18:41

    Antje Vink:

    Shalom Ineke ,
    Vind het geweldig dat je mijn verslagen leest ,ik geniet van elke reactie .
    Ja ik doe dit helemaal alleen.en lekker op mijn tempo, en neem ook alle tijd er voor.
    Ik geniet enorm
    De Stad van David, ben ik ook lang's gekomen, ben daar in 2008 ook geweest het is een enorm indrukwekkende plek , het is nog niet af hoor, ze graven nog wel even door daar de archeologen ..
    Misschien dat ik nog wel ga kijken ..

    Shalom uit een lekker aangenaam Jeruzalem Antje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

antje

Hallo ik ben Antje vink Ben in voorbereiding om naar Israël te gaan . heb vandaag een sluitend gesprek gehad en mag uitzien naar de reis . die volgende week gepland is , vind het erg spannend allemaal .. Wil jullie langs deze weg graag op de hoogte houden , van wat ik daar ga doen en wat ik allemaal meemaak . De eerst zegen is al binnen ..nu nog enkele dingen regelen . voor vertrek .. Gaan jullie mee op deze ontdekking's reis ... Shalom Antje

Actief sinds 08 Jan. 2013
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 21752

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 28 Maart 2013

Israél

Landen bezocht: