He, hallo allemaal . - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van antje vink - WaarBenJij.nu He, hallo allemaal . - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van antje vink - WaarBenJij.nu

He, hallo allemaal .

Door: antje

Blijf op de hoogte en volg antje

29 Januari 2013 | Israel, Jeruzalem

Even een kort verslagje,
Soms lijkt het of alles tegen je werkt .
Op zich niet verkeert, dan kun je er iets aan gaan doen ,toch ..
Het begon zaterdag al, wilde Sikkels pinnen en ja hoor hij deed het niet , mijn pasje !!!
Had nog wat euro en die heb ik gedeeltelijk maar omgewisseld,

Later in de oude stad nog eens geprobeerd maar hou maar , geen geld .
Dacht bij me zelf nou ja , straks maar eens even telebankieren .
en ja hoor s avonds gekeken deed het gewoon ,genoeg saldo , oke ..
Zondag even weer proberen en nee hoor,TRANSACTION NO ALLOUWD.

Nou dacht ach neem wel even met iemand contant op en anders ,moet ik met een dag of 10 maar naar huis wand zonder geld zitten kan natuurlijk niet , al kan ik best heel zuinig zijn ..
Dacht echt nou die pas is dus stuk ..
Zit je hier in Israël .

Inmiddels is het maandag morgen, en heb nog geen oplossing !
Alles wat maar met mijn bank te maken heeft door gelezen op mijn pc,
Niks kunnen vinden dan alleen een telefoon nummer van de bank ..ppff
Contact gehad met de stichting , maar ook nog niks van gehoord.

Had inmiddels mijn zus gesproken en verteld van mijn probleem met mijn pinpas , ze zou even kijken zei ze , en anders moest ik maar een bank rekening in Israël openen en zou ze mij er wel even geld op storten ,,( Dus ik hoef niet naar huis dacht ik ..)

Tot overmaat van een rampen dag , valt ook nog eens mijn koffie om, op de laptop !!
Nee he , dacht ik kan er ook nog wel bij.!!

ik ga werken en zie vandaag wel een keertje weer ppff ,
Was er even helemaal zat van .
Heb heerlijk gewerkt , we hebben geweldig veel lol gehad . echt een hele mooie dag ..
S avond nog wel lekker 2 uurtjes met mijn vriendin zitten skypen,

Om nog even terug te komen op die bank pas , gelijk even een waarschuwing voor diegene die van plan is om buiten Europa op vakantie te gaan.....
De banken van Nederland hebben dus bedacht dat !!
Alle pashouders die een wereld pas hebben, daar maar even een gewone pas van te maken, zo dat je er alleen in Europa mee kunt pinnen.Dit is dus om het zo genoemde skimmen tegen te gaan ...
Dat had dus gewoon in de krant gestaan, maar als je buiten Europa zit lees je dat niet dus!!!!!!
Nou kon ik het met mijn telebank gewoon omzetten naar een wereld pas .
en kon weer pinnen . niks aan de hand .

Heb me over mij zelf echt verwondert hoe rustig ik er onder bleef , terwijl ik geen kant op kon 3 dagen.. normaal gesproken had ik toch zeker moeten lopen stressen ,,en gillen van HELP !!!!

Maar als afsluiting van deze 3 dagen hebben we een geweldig leuk feestje hier ,
Verjaardag noemt men dat .
Vieren dat gezamenlijk , en all fam die hier ook naar toe zijn gekomen ze nemen allemaal lekkere dingen mee ,( zie foto's ), er is muziek, word gedans en gezongen , wat een feest

Dat gaat zo ..
Iedereen die denkt dat ie in Januari jarig is (de meesten hebben geen idee welk jaar of dag ze geboren zijn omdat ze uit alle windstreken van de wereld komen)en vaak geen geboorte bewijs hebben.
Al die mensen hebben Alijah gemaakt, Een belofte die God aan zijn volk heeft gegeven ..

‘Zie, Ik verzamel hen uit al de landen.. en Ik zal hen voorgoed in dit land planten
met heel mijn hart en met heel mijn ziel.’
Jeremia 32:37 en 41

“ Ik leid jullie weg bij die volken, Ik breng jullie bijeen uit die landen en laat je naar je eigen land terugkeren" Ezechiël 36:24.

Wat een belofte ...een professie die hier ter plekke uitkomt
En ik mag daar getuige van zijn ..

Emmanuel ..






  • 29 Januari 2013 - 19:44

    Annette:

    hay zusse
    nou een fijne dag dus !!! dus niet maar het zal wel goed komen toch je hebt afgesloten met een feestje das altijd goed toch haha geniet van je verslagen mooi verteld en verwoord
    veel zegen de komende tijd
    gr liefs annette

  • 30 Januari 2013 - 13:34

    Tineke:

    Hey Antie, mooi verhaal weer! En wat een gedoe met dat pasje! Knap gedaan! Liefs

  • 30 Januari 2013 - 19:31

    Ineke:

    Oh,oh!!!! wat een toestand, wij hebben dat ook mee gemaakt, mijn zusje wou pinnen ergens onderweg naar het meer van Tiberias, en in een winkelcentrum konden we pinnen...stopt ze het pasje er in!! En wat dacht je alleen maar Hebreeuws, dus we begrepen en helemaal niets van, ook niet hoe het pasje er uit moest..Gelukkig kwam er een jonge man aan en die heeft ons geholpen!! Dan ben je mooi de klos hoor!!

    Ze zijn er wel gek op euro's..maar ja sikkels is voordeliger..
    Maar het is allemaal goed gekoemen, en nog een leuk feest gehad, wat wil een mens nog meer...

    Leuk om je zo te volgen, voor de rest van de week, heel veel plezier...

    Lieve groetjes Ineke.

  • 02 Februari 2013 - 17:54

    Truus:

    Hallo Antje, met een reisverzekering was Israel ook wel verzekerd ook al hoorde het niet bij Europe dus raar dat het pasje daar dan niet werkte maar ik weet wel dat wij van de rabobank wel deze nieuwsbrief hebben gekregen over die verandering van pas, want ik heb hem nog bewaard, die nieuwsbrief hebben we wel 2 maanden of nog langer geleden al gekregen. En zo te zien, is het met de koffie over je laptop ook goed afgelopen of niet (gelukkig dan maar). Doe kalm an, groetjes Truus

  • 10 Februari 2013 - 13:53

    Wim:

    Hai Antje, Heel leuk verslag en je leert jeruzalem zo goed kennen, ene koffie en een laptop dat gaat niet samen,want dat ken ik.nog veel plezier in jeruzalem. gr wim en gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

antje

Hallo ik ben Antje vink Ben in voorbereiding om naar Israël te gaan . heb vandaag een sluitend gesprek gehad en mag uitzien naar de reis . die volgende week gepland is , vind het erg spannend allemaal .. Wil jullie langs deze weg graag op de hoogte houden , van wat ik daar ga doen en wat ik allemaal meemaak . De eerst zegen is al binnen ..nu nog enkele dingen regelen . voor vertrek .. Gaan jullie mee op deze ontdekking's reis ... Shalom Antje

Actief sinds 08 Jan. 2013
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 21749

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 28 Maart 2013

Israél

Landen bezocht: