1-2-1013 Vrijdag - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van antje vink - WaarBenJij.nu 1-2-1013 Vrijdag - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van antje vink - WaarBenJij.nu

1-2-1013 Vrijdag

Door: Antje

Blijf op de hoogte en volg antje

01 Februari 2013 | Israel, Jeruzalem

Als je s'morgens opstaat en je voelt je erg beladen , door het werk of je lichaam ,of is het ook een stukje geestelijke strijd !

Gisteren een iets mindere dag erg moe beetje uitgeput,
heb ook 2 intensieve weken achter mij liggen, heb dan ook ruim 2 uur geslapen s'middags , en nog het gevoel dat ik nog wel een hele dag kon slapen ..
Vanmorgen voelde ik alle botten in mijn lijf .

Maar toch gaan dacht ik , alles ingepakt. en hup er op uit, eerst maar eens naar Bart op de muren van Jeruzalem,lekker uitwaaien .(foto's)
De wind was guur en koud maar ik kreeg weer een beetje energie van al dat gewandeld .
Nou letterlijk zijn we bijna van de muur gewaaid, en koud . had mijn winterjas wel aangedaan het was zwaar bewolkt het is winter in Jeruzalem.
Ook tijdens deze ontmoeting, waren er 6 Nederlanders aanwezig weer anderen als de vorige keer 1 Engelsman en 3 Duitsers , het is erg bemoedigend om hen verhalen te horen waarom of hoe ze in Israël zijn .

Deze keer heb ik Henk ontmoet en we hadden een goede klik samen.
Henk komt uit Vlaanderen en reisde ook alleen .
Inmiddels was het verschrikkelijk gaan regenen
We hebben dan ook maar besloten om samen te gaan lunchen,en de middag verder samen doorgebracht .
Wat opgravingen bezocht, wat rond gesnuffeld op de bazaar.

Henk logeerde in een hostel aan de Yaffo streed , Ik had geen idee wat nou pressies een Hostel was ,maar dat was zo opgelost, hij lied mij alles zien en legde uit.
(Lekker koffie daar gedronken, enkele volders meegenomen.)
Bij ons noemen ze dat een jeugdherberg , je slaapt goedkoop maar je moet je kamer dan delen met andere gasten.hoe meer privé je wil hoe duurder de kamer, maar als je met 4 of 6 mensen gaat is het erg goed koop overnachten .(al van af 13,00 euro per nacht )
Een idee voor een volgende keer ..

Hij vond het geweldig om zo samen op te trekken, en we hebben dan ook maar afgesproken dat we zondag samen de Olijfberg gaan beklimmen en Getsemane te bezoeken .
Helemaal doorweekt van de regen toch maar een taxi terug genomen,
lekker gedoucht om weer warm te worden , normale mensen zouden thuis blijven met dit weer, maar ik heb er weer erg veel energie van gekregen.

nog even een lekker flesje smirnoff ice en dan lekker onder de wol .....

Morgen voor het eerst werken op de sabbat ...

Sabbat Shalom van uit Jeruzalem









  • 02 Februari 2013 - 01:55

    Tineke:

    Mooi verhaal weer, Antje! Fijne zondag!

  • 02 Februari 2013 - 11:31

    Gerda:

    Hallo Antje
    Ik heb bij Gerda je verslagen gelezen.Ik vond het allemaal prachtig,ik herken heel veel van de plaatsen die jij beschreef.Als ik 20jaar jonger was kwam ik zo bij je.Je leeft daar ook veel dichter bij God.
    Vind je niet?Zijn er nog zoveel opgravinge in Jeruzalem?Het was toen ik daar was een puinhoop.Toch is het een prachtige stad omdat het de Heilige stad is.Ik hoop Antje dat je daar een hele fijne tijd,maar bovenal een gezegende tijd hebt.
    Liefs Tante Fenny

  • 02 Februari 2013 - 13:31

    Fokkelien:


    hallo Antje,

    Hans en ik genieten van je verhalen en de foto's.Op die manier reizen we een beetje met je mee.
    Ik zoek ook bepaalde plaatsen op, op de plattegronden van google.
    We hopen zelf ook nos eens naar het heilige land te gaan, misschien in combinatie met Petra in
    Jordanië. Veel arbeidsvreugde toegewenst. Tot schrijfs.
    Fokkelien

  • 02 Februari 2013 - 22:41

    Freddie:

    hallo liefe schat ik vind het nog steeds heel goed wat je doet . Ik wil je toch vragen pas je een beetje op juzelf en luisteren naar je lichaam je weet wel wat ik bedoel en mooi dat je iemand gevonden hebt waarmee je op ondekkingsreis kunt gaan ik bid voor je dat je geen problemen krijgt met je lichaam en dat je er nog een hele poos van mag genieten knuffel en dikke kus mij xxxx

  • 05 Februari 2013 - 13:15

    Ineke:

    Hoi Antje, leuk verslag van je!!!

    Hahahahaha je hebt toch geen vlinders in de buik of niet.....grapje....
    Wat gaaf wandelen over de muren van Jerusalem, dat zou ik ook graag een keertje doen..

    Fijne week....

  • 05 Februari 2013 - 23:31

    Janyta:

    Hey Lieverd!!!!!!

    Dankjewel voor je lieve sms en wat gaaf om te horen én te lezen, dat het goed met je gaat daar!!! Ik heb net even je reisverslagen gelezen.....GEWELDIG!!!! Het is zó apart dat je echt in Israel bent!
    Eogenlijk heb ik ook nog geen moment getwijfeld of het je daar goed zou gaan of niet, ik had en heb er alle Vertrouwen in, dat je daar door al die bijzondere dingen die je daar ziet en doet en meemaakt, tot rust zal komen en gevuld zal worden met andere gedachten. Wandeling op de Olijfberg.....SUPER!!!
    Maar, je werkt er ook hard lees ik wel......

    Back in Bantum is het ''nieuwe'' huis bijna klaar.....Wat een gedoe als je zelf bijna niks kunt doen, het dan tóch doet omdat het je te lang duurt allemaal en dan savonds helemaal beroerd op de bank ligt omdat het je eigen schuld is.....Dat ken je wel toch?! Maar ik moet zeggen, vandaag was een lekker daggie en dan heb ik nog de moed om boven even achter de pc te kruipen. Helaas heb ik in de Postlaan pas vanaf 19Febr. internet enzo dus dan kan ik pas op Skype.
    Lieve Antje, je krijgt de groeten en heel veel liefs van mijn Geliefden, geniet van alles en werkze en tot mails!!!!! Janyta xxxxxx

  • 05 Februari 2013 - 23:40

    Janyta:

    Nog even een PS-je:

    Wat een prachtige foto's heb je!!! Heerlijk, zo vlak voor het slapen gaan........Doet mij ook denken aan een prachtige reis.......

    Welterusten en Shalom!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

antje

Hallo ik ben Antje vink Ben in voorbereiding om naar Israël te gaan . heb vandaag een sluitend gesprek gehad en mag uitzien naar de reis . die volgende week gepland is , vind het erg spannend allemaal .. Wil jullie langs deze weg graag op de hoogte houden , van wat ik daar ga doen en wat ik allemaal meemaak . De eerst zegen is al binnen ..nu nog enkele dingen regelen . voor vertrek .. Gaan jullie mee op deze ontdekking's reis ... Shalom Antje

Actief sinds 08 Jan. 2013
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 21783

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 28 Maart 2013

Israél

Landen bezocht: