Olijfberg en Getsemane .. - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van antje vink - WaarBenJij.nu Olijfberg en Getsemane .. - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van antje vink - WaarBenJij.nu

Olijfberg en Getsemane ..

Door: Antje

Blijf op de hoogte en volg antje

03 Februari 2013 | Israel, Jeruzalem

Wakker worden valt niet mee na een lange dag van werken,gisteren van 7.30 even twee uurtjes tussen vrij gehad, en toen weer tot 7 uur . mijn voeten waren blij dat ze even konden rusten , het was dan wel sabbat en er word niet zo veel gedaan maar je moet wel aanwezig zijn .

Langzaam word ik wakker, welke dag is het ook al weer ? Zondag moet naar de kerk dacht ik nog , nog even omdraaien het is nog maar half 7, gisteren was het ook nog eens later geworden dan de bedoeling was.
Langzaam word ik wakker,de zon schijnt ,lekke dacht ik dit word een mooie dag.
Dromerig zit ik aan de koffie met een eigengemaakt ontbijt, ben niet vooruit te branden , jeetje wat ben ik traag vandaag ppff, word moe van mezelf .
Langzaam kom ik in beweging.
Opeens schrik ik op ZONDAG, help ik heb een afspraak met Henk.
Om kwart voor 9 bij de Jaffa Gate.
Ben gelijk goed wakker, en moet me nog druk maken ook om op tijd te komen,we zouden samen Bart Repko op de muur ontmoeten .
Al met al was ik er op tijd, Henk stond al te wachten en de groep was leuk en goed met 10 Nederlanders, en onze Engelsman, Ron is zijn naam, ik had hem ook al eens eerder ontmoet , hij had een verblijf van 1 maand en ging elke dag met Bart mee de muur op , toffe kerel ook .

En wat schets mijn verbazing, zie ik daar iemand die ik ken , twijfelde eerst heel erg,zij was met iemand in gesprek dus bleef ik beleeft als ik ben op een afstandje staan, toen ze van de groep weg wilde lopen wist ik het ,LEA !
Ze draaide zich om en glimlachte ,Lea had ik in 2008 ontmoet toen ik met de gemeente een rondreis maakte door Israël , zij was onze Nederlandse gids, ik vertelde haar snel, en in het kort waar en wanneer we elkaar eerder hadden ontmoet.
Het leuke er van was dat ze het nog heel goed wist, zelfs dat wij een week extra hadden geboekt, en de groep eerder terug was gegaan .
Was een geweldig leuk gesprek . en ik moest de groep dan ook de hartelijke groeten overbrengen.(bij deze)

Toen werd het tijd om de muren van de oud stad te beklimmen , we hadden weer een geweldige fijne wandeling met elkaar .
Bij het koffie drinken konden wij lekker op het terras zitten in de zon, en ja hoor Lea kwam ook nog even langs om wat gasten op te halen voor een stads wandeling.Hebben we toch nog een heel gesprek gehad, en ze gaf nog wat tips door , die we goed konden gebruiken .

Wij, Henk en ik,zijn richting Olijfberg gewandeld zo als we hadden afgesproken, nou mensen die is pas steil,maar gewoon doorlopen,( als ik terug ben heb ik kuiten als een voetballer denk ik) .eenmaal boven na enkele rustpunten te hebben ingelast, wat een geweldig uitzicht.
Rondje olijf berg was het, een beetje gure buurt, een Arabische buurt, dan ook nog eens verkeert lopen, via een heel steil rots achtig pat naar beneden , Ik denk dat het 2000 jaar geleden ook alleen maar zo geweest moet zijn ,we liepen tussen de schapen door naar beneden,daar waar nog een heel smal pat liep, er was geen weg meer.en terug was te ver.(wel erg gelachen ook )
Maar we kwamen wel uit bij Getsemane.
De tuin waar Jezus bad tot de vader,tot twee maal toe bad Hij, zeggende: Mijn Vader! Indien deze drinkbeker aan Mij niet voorbij kan gaan, tenzij dat Ik hem drink, Uw wil geschied..
Het was een hele bijzondere ervaring om daar weer eens even bij stil te staan .Het was ook het rust punt van de middag.
Vandaar uit zijn we via de leeuwen poort de oude stad ingelopen.
Op een terrasje aan de via dolorosa even mensen kijken.

Toen liepen er een groep chineesen langs die samen een kruis droegen , begeleidt door een gitarist, en ze zongen het lied aan het ruw houten kruis , nou dat was wel even een kippevel moment en het raakte ons diep.
(volgens veel mensen heeft Jezus dat pat gelopen naar Golgota )

Inmiddels word het donker en besluiten wij om terug te lopen, Henk naar zijn Hostel aan de Jaffo straat en ik naar Beit Bayer .

Al met al was het een geweldige mooie dag (en dan ook nog Lea ontmoeten!)
Heeft me zeer goed gedaan, ook kan ik hier stukje bij beetje dingen achter mij laten.

Shalom








!








  • 05 Februari 2013 - 13:26

    Ineke:

    Hoi Antje, leuk je verslag!!!

    En wat leuk dat je goed wakker werd toen je aan Henk moest denken (bloeit er iets!!)
    Hahahaha geintje hoor, mag graag plagen..

    Wat een mooie ervaringen doe je op zo, en wat leuk om Lea op nieuw te ontmoeten..
    wel heel bijzonder is zo'n grote stad!!

    Wij hebben geslapen in de Jaffa straat, in een Hotel mooi gedeelte van Jerusalem!!

    Nou Antje wens je verder een hele goede tijd, zie uit naar je volgende verslag..kan niet direkt reageren, want ga 5 dagen naar Berlijn met wat vriendinnen!!! Van Zondag tot volgende week Donderdag..
    Maar als ik thuis kom, lees ik de rest van je verslagen,,,

    Goede tijd, lieve groeten van uit een koud Nederland!!!

  • 05 Februari 2013 - 14:57

    Freddie:

    drukke dag gehad zo te lezen maar wel heel mooi en leerzaam ben blij dat je er een paar vrienden gemaakt hebt en dat zullen er zeker meer worden jou kenende mooi dat je zo je vrije dagen opvult hoop nog veel van je te lezen en wens je nog heel veel plecier

  • 06 Februari 2013 - 08:05

    Gerda:

    Hoi Antje
    Wat fijn om je reisverslagen te lezen.En ook zelf weer te herinneren hoe het toen in 2008 was.En wat bijzonder dat je Lea weer ontmoet hebt.En dat je daar vrienden maakt waar je er mooi mee op uitkunt.
    Pas goed op jezelf!
    Liefs Gerda

  • 07 Februari 2013 - 00:15

    Coby:

    Hallo Zus, ja ik kan me getsemane nog goed herineren, vond het ook een hele bijzondere ervaring om daar te lopen op de via dolorosa, heb jeje hand gelegd in dat stukje muur waarvan ze zeggen dat Jezus daar uitruste. Het is hier ook koud en de treinen hadden weer een speciale diensregeling, dus dan weet je het wel. Ik hoop voor je dat je veel kunt loslaten daar van de afgelopen jaren en met een frisse geest terug komt, k wens je nog veel zegeningen. liefs coby

  • 07 Februari 2013 - 12:00

    Roelien:

    Antje mooi om alles te lezen bijzonder!
    Ik wil je Godszegen toewensen!
    Super op de plaatsen te lopen zo herkenbaar!!
    Knuffel van Ons.

  • 10 Februari 2013 - 14:22

    Janneke Kerkdijk:

    Dag Antje.

    War een leuk verslag , erg van genoten.
    De wandeling op de muur geweldig.
    En dan Lea te ontmoeten,gaaf zeg.Groeten terug.
    Heimwee naar die geweldige tijd samen in Israel.
    een hele fjine tijd nog.heel veel zegen.gezondheid toegewenst.

    Lieve groeten.We zien uit naar het volgende verslag.

    Willie & Janneke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

antje

Hallo ik ben Antje vink Ben in voorbereiding om naar Israël te gaan . heb vandaag een sluitend gesprek gehad en mag uitzien naar de reis . die volgende week gepland is , vind het erg spannend allemaal .. Wil jullie langs deze weg graag op de hoogte houden , van wat ik daar ga doen en wat ik allemaal meemaak . De eerst zegen is al binnen ..nu nog enkele dingen regelen . voor vertrek .. Gaan jullie mee op deze ontdekking's reis ... Shalom Antje

Actief sinds 08 Jan. 2013
Verslag gelezen: 747
Totaal aantal bezoekers 21783

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 28 Maart 2013

Israél

Landen bezocht: